Loading...

Ayman's blog

amazon worker

You`ve probably heard the term "Amazoned" recently. It refers to Amazon`s power to erase billions of dollars of competitor market cap by simply announcing that it`s entering a new sector.

It`s an effect most clearly demonstrated by Amazon`s recent acquisition of Whole Foods, which has sent shockwaves across competing grocery stores, brick-and-mortar retailers, and even pharmacies.

To see how far this Amazon effect will go, analysts at Morgan Stanley surveyed their peers to see which sectors will be the most impacted by Amazon in the near- and long-term.

Most analysts surveyed, more than 40 in total, said that food retail would be the sector hit the hardest. Amazon entering the food retail space through its Whole Foods purchase has already erased billions from grocer`s market caps.

In second place were department stores, with 49% of analysts saying that`s the sector Amazon would disrupt the most in the next 12 months. This makes sense as consumer habits have been shifting towards ecommerce amid the retail apocalypse.

In the non-consumer space, Wall Street sees logistics and transportation as the most vulnerable to Amazon, with 43% of analysts voting for this option. Retail real estate investment trusts came in second, with 36% of the vote. Amazon owns significantly less warehouse space than people think, with Walmart way out in front by that measure. The Whole Foods purchase adds about 1 million square feet of space to Amazon`s warehouse holdings, but the company is looking to expand, which analysts think could upset the retail real estate industry.

 Morgan Stanley`s survey also asked analysts about which industries were mostly safe from Amazon`s reach. They replied saying dollar stores would take the longest for Amazon to disrupt in the consumer space, while healthcare and commercial REITs would be the safest in the non-consumer space.

As for the sector that has been the most unfairly impacted by Amazon? Well, that would be auto parts retailers, according to those surveyed.

Shares of Amazon are up 27.55% this year.

Click here to watch Amazon`s stock price move in real time...

amazon stock price

SEE ALSO: Everyone is focused on the wrong area of tech right now

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Watch billionaire CEO Jack Ma dance to Michael Jackson in full costume

باريس (أ ف ب) - قد يمنى الرئيس الفرنسي ايمانويل ماكرون الاحد باولى خيبات أمله الانتخابية عند تجديد نصف أعضاء مجلس الشيوخ الفرنسي وهو ما لن يمنعه من الحكم لكن يمكن ان يعقد تبني بعض الاصلاحات الاساسية التي وعد بها.

فقد خبت حماسة النجاحات الانتخابية المتتالية للحزب الرئاسي "الجمهورية إلى الأمام"، كما تراجعت شعبية رئيس الدولة الشاب بشدة صيف 2017.

واقر كريستوف كاستنر المتحدث باسم الحكومة انه لا يتوقع "فوزا كاسحا" في انتخابات مجلس الشيوخ كما حدث مع الجمعية العامة في الانتخابات التشريعية في حزيران/يونيو.

من جهته قال فيليب رينو استاذ العلوم السياسية في جامعة بانتيون-أساس بباريس إن "اعصار الجمهورية الى الامام لم يعد منذ فترة بعيدة من الفئة الخامسة".

واعلن حزب ماكرون الذي يمثله حاليا 29 سناتورا عن هدف متواضع يتمثل في تعزيز حضوره في مجلس الشيوخ الذي سيتم تجديد زهاء نصفه (171 من348).

وقال رئيس كتلة الحزب في مجلس الشيوخ فرنسوا باتريا "يجب اولا التجديد للكتلة ونريد من ثم أن نمضي أبعد".

ويقف عائقان في وجه المعسكر الرئاسي في هذه الانتخابات.

فطبيعة الاقتراع غير المباشر لا تساعد ماكرون حيث ان من يصوتون هم فقط نواب البرلمان ورؤساء البلديات وأعضاء المجالس المحلية. بيد ان حزب الرئيس "بني من خلال اتصال مباشر تقريبا بين ايمانويل ماكرون والفرنسيين. وفي انتخابات مجلس الشيوخ الامور لا تسير على هذا النحو"، وفق المحلل فرنسوا ميكي-مارتي.

والامر الثاني المهم ان الحكومة اتخذت في الاسابيع الاخيرة العديد من القرارات التي انتقدها بشدة أعضاء المجالس المحلية المنتخبون وبينها الغاء 300 مليون يورو من مخصصات المجتمعات المحلية واعفاء معظم الاسر من الضريبة على المسكن وهي تمثل ثلث مداخيل البلديات الفرنسية اضافة الى تخفيض كبير في الوظائف المدعومة.

- دفع في الاتجاه الخاطىء -

وقال السناتور فينسنت كابو-كانيلا (وسط) بحنق "راكمت الحكومة سلسلة من الهفوات وعملت ما بوسعها لإثارة غضب النواب".

وتنذر هذه المعطيات بأن الحزب الرئاسي لن يتمكن من تعديل التوازنات التقليدية بين اليمين واليسار في مجلس الشيوخ مثلما نجح في الجمعية الوطنية ويرى الخبراء ان مجلس الشيوخ سيستمر فيه ميزان القوى لصالح اليمين كما هي الحال منذ 2014.

وقال رئيس مجلس الشيوخ جيرار لارشر "قد لا يحصل رئيس الجمهورية على تعديل التوازنات الذي يرغب فيه"، متوقعا ان "تعزز" كتلة اليمين التي ينتمي اليها موقعها الاحد.

وعمليا لن يمنع غياب الاغلبية في مجلس الشيوخ ايمانويل ماكرون من ان يحكم. وفي فرنسا بامكان مجلس الشبوخ تأخير مشاريع السلطة التنفيذية التي يعارضها لكن الكلمة الفصل تعود للجمعية الوطنية.

في المقابل فان موافقة مجلس الشيوخ ضرورية نظريا لتعديل الدستور.

في الاثناء يريد الرئيس الفرنسي ان يمرر اصلاحات دستورية مهمة في غضون صيف 2018 بينها خفض عدد البرلمانيين الى ثلثيهما حاليا. وتحتاج هذه الاصلاحات الى موافقة ثلاثة أخماس البرلمان (الجمعية الوطنية ومجلس الشيوخ) اي 555 برلمانيا. ومع 400 نائب في الجمعية الوطنية من مؤيدي ماكرون بينهم 313 من حزبه، يحتاج إلى إقناع نحو 160 سناتورا.

والامر ليس محسوما سلفا لكن في حال تعطل تمرير المشاريع في البرلمان، اعلن رئيس الدولة انه سينظم استفتاء.

ويامل مجلس الشيوخ المؤسسة التي عادة ما يطغى عليها التكتم مع معدل اعمار من 64 عاما، ان يكون حاضرا بشكل أوضح في ولاية ماكرون.

وقال السناتور سيدريك بيرين من حزب الجمهوريين (يمين) انه "مع 313 نائبا من حزب الى الامام في الجمعية الوطنية ملتزمين إقرار كافة نصوص الحكومة، لم يعد هناك نقاش حقيقي في الجمعية. ويبقى مجلس الشيوخ قوة حقيقية لطرح الحلول مع برلمانيين متيقظين ومحنكين".

من جانبه قال لارشر "اريد ان يجسد مجلس الشيوخ معارضة حازمة".

دبي (أ ف ب) - اعلنت منظمة العفو الدولية الجمعة ان التحالف العربي بقيادة السعودية استخدم قنبلة أميركية الصنع في ضربة جوية على صنعاء قتلت 16 مدنيا، بينهم سبعة اطفال، ويتّمت طفلة.

وقالت المنظمة ان خبراءها عاينوا مخلفات القنبلة وانها "حملت علامات تلائم مكونات أميركية الصنع تستخدم عادة في القنابل المواجهة بواسطة الليزر والتي يتم القاؤها من الجو".

وقالت لين معلوف مديرة البحوث في منظمة العفو الدولية في مكتب بيروت الاقليمي "يمكننا الآن أن نؤكد بشكل قاطع أن القنبلة التي قتلت والدي بثينة وأشقاءها، وغيرهم من المدنيين، هي قنبلة أمريكية الصنع".

وكانت معلوف تشير الى بثية منصور ابنة الخمس سنوات التي نجت من الغارة وفقدت والديها وجميع أشقائها وشقيقاتها وانتشرت صورتها على نطاق واسع في أعقاب الضربة.

ودمرت الضربة الجوية التي نفذت في 25 آب/اغسطس مبنيين سكنيين في حي فج عطَّان، جنوب العاصمة اليمنية.

وشهد النزاع تصعيدا مع تدخل السعودية على رأس تحالف عسكري في آذار/مارس 2015 بعدما تمكن الحوثيون من السيطرة على مناطق واسعة في البلد الفقير.

واليمن منقسم تقريباً إلى شطرين، إذ يسيطر الحوثيون وحلفاؤهم على الشمال والقوات الموالية للحكومة مدعومة بالتحالف العربي على الجنوب.

وبلغت حصيلة قتلى الحرب في اليمن 1712 طفلا من اصل 8500 قتيل منذ دخول التحالف العربي النزاع، بحسب اليونيسف.

وغداة الضربة الجوية أقرت قوات التحالف العربي بمسؤوليتها، ولكنها أصرت على القول بأن الخسائر في صفوف المدنيين كانت نتيجة "خطأ تقني".

وتتعرض قوات التحالف العربي باستمرار لاتهامات بقتل مدنيين في الغارات التي تشنها في اليمن.

وفي كانون الاول/ديسمبر 2016 أوقفت ادارة الرئيس الاميركي السابق باراك اوباما تزويد الرياض قنابل موجهة بدقة.

واعلن مسؤول كبير في الادارة الاميركية ان تعليق تسليم هذا النوع من القنابل يعكس "قلقا كبيرا جراء الاخطاء في تحديد الاهداف لدى التحالف العربي" وطريقة توجيه التحالف للضربات الجوية في اليمن.

ومنذ توليه السلطة ضاعف الرئيس الاميركي دونالد ترامب من الدعم العسكري للرياض.

ووقعت واشنطن والرياض في أيار/مايو عقود تسلح بقيمة 110 مليار دولار اعتبرت الأضخم في تاريخ الولايات المتحدة.

ودعا رئيس مجلس اللاجئين النروجي يان ايغلاند الجمعة الى العودة للدبلوماسية لما فيه مصلحة المدنيين اليمنيين.

وقال ايغلاند على هامش الجمعية العامة للامم المتحدة في نيويورك إن "الدول المجاورة والقوى الاقليمية تصب الزيت على النار فيما يدفع المدنيون اليمنيون ثمن الحرب".

elon musk lyndon rive

  • The Justice Department has been investigating SolarCity since 2012, claiming it overstated the costs of its installations in order to receive inflated grant payments.
  • SolarCity denies the claims and will pay 29.5 million in a settlement, which is not an admission of guilt.
  • SolarCity was acquired by Tesla in November 2016, but the alleged conduct occurred before the merger.

SolarCity, a company Tesla acquired in Nov. 2016, has agreed to pay 29.5 million to resolve allegations that it lied to the government by submitting inflated claims to cash in on a solar stimulus program, the Department of Justice announced Friday.

The settlement is not an admission of guilt, according to the Justice Department.

The payment is a SolarCity obligation, a SolarCity representative told Business Insider.

The investigation centered on a program — Section 1603 — set up under the Obama administration that was meant to encourage solar adoption by subsidizing installation costs. The program allowed solar companies to receive a federal grant that was equal to 30% of the cost to install or acquire solar systems. 

The Justice Department alleges that SolarCity made thousands of claims that overstated the costs of its installations, allowing it to receive inflated grant payments. It has been probing SolarCity and several other solar companies since 2012.

"This program expired, but this settlement demonstrates that the government will still hold accountable those who sought to take improper advantage of government programs at the expense of American taxpayers," Chad Readler, the acting assistant attorney of the Justice Department`s Civil Division, wrote in a press statement.

A SolarCity spokesperson denied the claims, stating that the company was entitled to the full amounts approved by the US Treasury.

"SolarCity took its responsibilities under the program very seriously, and far from trying to overstate the value of those projects, it went to great lengths to determine accurate values," A SolarCity representative said in a statement. "Independent appraisers, accountants, and investors gave those projects a total value of approximately 1.8 billion."

SolarCity had countersued the US government, claiming it was owed money for installing solar systems that qualified for the grants. Those charges were dropped as part of the settlement.

"As SolarCity has said all along, its projects were valued correctly, and the methods used to value its projects were sound," the SolarCity representative said.

Tesla acquired SolarCity after the alleged conduct occurred, the Justice Department said. The automaker acquired SolarCity in a deal worth 2.1 billion and has been selling a new solar roof product as part of the merger.

SEE ALSO: Tesla has said little about its solar roof since it began taking orders — here`s what we do know

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: THE TESLA ROAD TRIP — The last leg of the journey is the hardest as we race against time to avoid running out of battery power

القدس (أ ف ب) - انهار مساء الجمعة سقف كنيسة الملاك الاثيوبية الملاصقة لكنيسة القيامة في البلدة القديمة في القدس الشرقية المحتلة، متسببا باضرار مادية جسيمة.

وقال امين مفتاح كنيسة القيامة المقدسة أديب جودة الحسيني في بيان "قبل نحو نصف ساعة وبعد انتهاء الصلاة وخروج جميع المصلين انهار سقف كنيسة الملاك الاثيوبية مما سبب اضراراً جسيمة للكنيسة، ولكن بحمد لله وبلطفه لم تقع ضحايا في الارواح بتاتا".

على الإثر، أغلقت الشرطة الإسرائيلية باحة كنيسة القيامة ومحيطها، في حين يعمل عمال على انتشال السقف المنهار.

تقع الكنيسة الاثيوبية على يسار كنيسة القيامة وتلاصقها بالبناء ولا يمكن رؤية الانهيار بسبب اغلاق الشرطة للمكان ووضع لوائح كتب عليها "الدخول خطر"، و"ممنوع الاقتراب خطر".

تقع كنيسة القيامة او كنيسة القبر المقدس داخل أسوار القدس القديمة وهي مبنية فوق "الجلجلة" وهي مكان الصخرة التي يعتقد أن المسيح صلب عليها.

وتعد كنيسة القيامة أقدس الكنائس المسيحية وأكثرها أهمية وتضم وفق معتقدات المسيحيين على القبر الذي دفن فيه السيد المسيح.

وسُمّيت كنيسة القيامة بهذا الاسم نسبة إلى قيامة يسوع من بين الاموات في اليوم الثالث بعد موته على الصليب. وتتقاسمها الكنيسة الأرثوذكسية الشرقية والكنيسة الكاثوليكية.

لندن (أ ف ب) - اعلن الاتحاد الدولي لكرة القدم (فيفا) ان ثلاثة لاعبين سيتنافسون على جائزة افضل لاعب لعام 2017 وهم البرتغالي كريستيانو رونالدو، الارجنتيني ليونيل ميسي والبرازيلي نيمار.

وسيكون رونالدو مرشحا فوق العادة لاحراز هذه الجائزة بعد قيادته فريقه ريال مدريد الاسباني الى التتويج ببطولة الدوري المحلي والكأس السوبر المحلية ودوري ابطال اوروبا والكأس السوبر الاوروبية الموسم الفائت.

وكان رونالدو (32 عاما) توج بالجائزة المرموقة العام الماضي ايضا بعد قيادته منتخب بلاده البرتغال الى بطولة اوروبا 2016 وريال مدريد الى دوري ابطال اوروبا ايضا.

اما ميسي (30 عاما) فسجل 54 هدفا لبرشلونة الموسم الماضي وقاده الى احراز الكأس المحلية، كما استهل الموسم الحالي بطريقة رائعة بتسجيله 12 هدفا في اول 8 مباريات في مختلف المسابقات لفريقه.

اما نيمار (25 عاما) ففاز مع برشلونة فريقه السابق بالكأس المحلية قبل ان ينتقل الى صفوف باريس سان جرمان الفرنسي مقابل صفقة قياسية بلغت 222 مليون يورو.

وسيعلن اسم الفائز بجائزة افضل لاعب في حفل يقام في لندن في 23 تشرين الاول/اكتوبر.

وفي فئة المدربين، انحصرت المنافسة على الجائزة بين الفرنسي زين الدين زيدان الذي قاد ريال مدريد الى لقب الدوري الاسباني ومسابقة دوري ابطال اوروبا، والايطالي انطونيو كونتي الذي توج بلقب الدوري الانكليزي في موسمه الاول مع تشلسي، ومواطنه ماسيميليانو أليغري الذي قاد يوفنتوس الى الثنائية المحلية (الدوري والكأس) للموسم الثالث على التوالي ونهائي مسابقة دوري ابطال اوروبا.

ويتنافس الايطالي جانلويجي بوفون (يوفنتوس) والكوستاريكي كيلور نافاس (ريال مدريد) والالماني مانويل نوير (بايرن ميونيخ) على جائزة أفضل حارس مرمى.

ولدى السيدات، انحصرت المنافسة على لقب أفضل لاعبة بين الفنزويلية دينيا كاستيانوس (سانتا كلاريتا ليو هيت) والهولندية لييكي مارتنس (روزنغارد السويدي/برشلونة الاسباني) والاميركية كارلي لويد (هيوستن داش).

وضمت اللائحة النهائية لجائزة افضل مدرب بين الدنماركي نيلز نيلسن (المنتخب الدنماركي) والفرنسي جيرار بريشور (اولمبيك ليون) والهولندية سارينا فيغمان (المنتخب الهولندي).

وبخصوص جائزة بوشكاش لافضل هدف، فالمنافسة انحصرت بين 10 لاعبين هم: الغاني كيفن برينس بواتينغ (لاس بالماس الاسباني) والارجنتيني أليخاندرو كامارغو (يونيفرسيداد دي كونسيبسيون) والفنزويلية دينا كاستيلانوس (منتخب فنزويلا تحت 17 سنة) والفرنسي موسى ديمبيلي (سلتيك الاسكتلندي) والفرنسي أوليفييه جيرو (ارسنال الانكليزي) والكولومبي أفيليس هورتادو (تيخوانا خولوس) والكرواتي ماريو ماندزوكيتش (يوفنتوس الايطالي) والجنوب افريقي أوسكارين ماسولوكي (باروكا) والصربي نيمانيا ماتيتش (تشلسي الانكليزي/مانشستر يونايتد الانكليزي) والاسباني جوردي مبولا (فريق برشلونة تحت 19 سنة).

وتتنافس جماهير بوروسيا دورتموند الالماني وسلتيك الاسكتلندي وأف سي كوبنهاجن الدنماركي على جائزة افضل المشجعين.

millennium tower san francisco sinking

There may be a fix in the works for San Francisco`s very own "leaning tower."

Millennium Tower has sunk 17 inches and tilted 14 inches since its completion in 2008. Satellite images suggest the residential high-rise — home to more than 200 multimillion-dollar condos — will continue to sink two inches per year.

In July, the San Francisco Chronicle`s Matier & Ross reported a bit of good news for the building`s wealthy residents.

A pair of engineering firms hired by developer Millennium Partners and other parties said they have a solution to stabilize the tower and "prop it back upright."

The LERA firm and DeSimone Consulting Engineers want to drill 50 to 100 new piles (a type of foundation in the shape of a pillar) 200 feet down to bedrock from the building`s basement, according to the Chronicle. These piles would support the existing 900 piles in the ground.

"Our top priority has always been getting a `fix,`" PJ Johnston, a spokesperson for 301 Mission St. Development — a business arm of Millennium Partners — told Business Insider.

Johnston declined to comment on progress that`s been made to install the new piles, citing a confidentiality agreement as part of an active mediation between Millennium Partners, the homeowners association, and other parties, to address the building`s problems.

The engineering teams told the Chronicle the fix will cost between 100 million and 150 million, which is considerably less than what some experts expected.

No one wants to foot the bill for the repair, largely because the tower`s developers, residents, and neighbors can`t agree on who is at fault for Millennium Tower`s sinking.

Millennium Partners blames nearby construction at the Transbay Transit Center. The group argues that construction for the bus terminal pumped too much water out of the ground, causing sand to compress and the building to settle through a process called dewatering.

"We have long warned that construction at these adjacent sites — including ongoing dewatering — was causing vertical and differential settlement of the building. These impacts are continuing," Johnston told Business Insider. "We will support any effort by the [homeowners association] to hold accountable those parties that have caused these impacts on the building."

millennium tower; transbay transit center

The developer of the Transbay Transit Center has insisted it`s not at fault. A statement from the Transbay Joint Powers Authority released last October said "inadequate foundation" and failure to anchor to bedrock is the "exclusive cause" of the tower`s tilt. It also pointed out that Millennium Tower started to sink two years after construction on the bus terminal began.

The Chronicle said there will likely be negotiation and possible litigation, involving Millennium Partners, the homeowners association, and TJPA, to decide who`s picking up the bill. 

"We are confident that this mediation will be able to resolve the building issues, including any concerns about settlement and tilt, so long as the [homeowners association] remains committed — as are we committed — to the success of the mediation process," Johnston said.

SEE ALSO: A 58-story skyscraper in San Francisco is tilting and sinking — and residents say their multimillion-dollar condos are `nearly worthless`

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Inside the exclusive multimillion-dollar San Francisco street that a couple bought for 90,000

m4 rifle training

A month after officially announcing the competition for a new, more powerful rifle, the US Army is scrapping plans to adopt the 7.62 mm Interim Combat Service Rifle.

The Army was looking for a better alternative to the 5.56 mm round and the M4/M16 rifle platform, the latter of which has been in service in various forms since the 1960s.

As the Army noted in its solicitation for the ICSR, there were concerns that the 5.56 mm round had seen its lethality reduced by improvements in body armor as well as by the range over which some firefights in recent conflicts have taken place.

Over the summer, Army Chief of Staff Gen. Mark Milley told Congress that the M4`s M8551 Enhanced Performance Round could not penetrate body armor similar to that issued by the Army. Milley also said it was not necessary for every soldier to get a new rifle, just the infantry units most likely to be rapidly deployed.

The M4/M16 platform had also come in for criticism, in part because of concerns about jamming and overheating.

Discussion about a new Army rifle has been going since this spring. In mid-May, Retired Army Maj. Gen. Robert Scales — who called the M4 and M16 "terribly flawed" — and retired Army Lt. Gen. John Bednarek appeared to persuad some members of the Senate that a new rifle and round were needed.

M4 carbine rifle Army Ranger

But as first reported by The Firearm Blog and confirmed by Army Times, the Army has cancelled the nascent program that would`ve swapped the M4 for a rifle chambered in 7.62 mm ammunition.

No official reason was given, but The Firearms Blog cited sources saying the the plan was scrapped due to the lack of a pressing threat, poor written requirements, and little support from rank-and-file troops or in the Defense Department. In June 2013, the Army ended a competition to replace the M4 without selecting a winner.

While the Army is working on an ammunition-and-rifle combo between 5.56 mm and 7.62 mm caliber to replace the M4/M16 rifle platform, the ICSR will no longer be sought to stand in while that long-term plan goes on, Army Times said.

Most soldiers are equipped with M4s, M16s, or M27s firing 5.56 mm. Specialized troops, like snipers or machine-gunners, already fire 7.62 mm rounds or rounds of similar caliber.

marine corps m27 rifle

The Marine Corps was also looking to swap out the M4 carried by most of its infantrymen with the M27, which was introduced in 2010 as a potential replacement for the M249 squad automatic weapon. The M27 is currently carried by the automatic rifleman on each Marine Corps infantry fire team.

"Most Marines like it, and so do I," Marine Corps Commandant Gen. Robert Neller said of the M27 this spring, saying the rifles have been "the most reliable, durable, and accurate weapons" carried by rifle squads.

Army pistol handgun Sig Sauer P320

Despite issues with the ISCR and the M4, the Army is poised to distribute its new side arm, the Sig Sauer P320, also called the XM17, this fall.

Members of the Army`s 508th Parachute Infantry Regiment, along with some sailors, airmen, and Marines, tested the XM17 with the M4 and cold-weather gear at Fort Bragg earlier this month.

The Marine Corps said earlier this year that it was taking part in the Army`s selection process for the XM17 and plans to field a more compact version, called the XM18, among certain positions sometime in the future.

The Marine Corps did not immediately respond to Business Insider`s request for comment.

SEE ALSO: The Marines are following the Army`s lead and looking to change their arsenal

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: The Navy thinks this incredible VR video game can make machine gunners even more effective

ABOARD THE TCG ALEMDAR (Reuters) - In blazing sunlight, two dozen U.S. and Turkish sailors on a NATO exercise lower an American diving bell from an advanced Turkish rescue ship, sending it deep under the Aegean Sea where it is secured to a submarine.

موسكو (أ ف ب) - نأى الكرملين الجمعة بنفسه عن الجدل الدائر حول الإعلانات التي يُنظر في مدى تأثيرها على انتخابات 2016 الرئاسية الأميركية مؤكدا أن موسكو لا علاقة لها بها.

وقال المتحدث باسم الكرملين ديمتري بسكوف للصحافيين، "لا نعرف من وضع الاعلانات على فيسبوك ولا كيف. لم نفعل هذا بتاتا والجانب الروسي لم تكن له أي علاقة بالأمر".

جاء التصريح بعد اعلان رئيس إدارة فيسبوك مارك زوكربرغ الخميس أن الشركة ستسلم الكونغرس تفاصيل حول الاعلانات المتصلة بحسابات انشئت في روسيا وأحيت الجدل بشأن الانتخابات الأميركية.

وفي وقت سابق من الشهر، قال موقع فيسبوك أن نحو 470 حسابا وهميا من روسيا أنفقت نحو 100 ألف ولار بين حزيران/يونيو 2015 وأيار/مايو 2017 على إعلانات نشرت وجهات نظر مضللة واستغلت مواضيع سياسية واجتماعية مثيرة للانقسام مثل العرق وحقوق المثليين والهجرة.

وربطت الاعلانات بجهة روسية باسم "وكالة ابحاث الانترنت" وهي مكتب سري في سانت بطرسرغ سماه الاعلام الروسي "شركة التصيد" لأن موظفيها اتخذوا هويات مزيفة لكتابة مدونات وترك تعليقات.

وسيتمحور تحقيق يجريه الكونغرس على كيفية تلاعب المصالح الروسية بالرسائل الواردة في الاعلانات.

والتحقيق هو الأخير في سلسلة تحقيقات بشأن احتمال تورط روسيا في الانتخابات وما اذا نجحت في التاثير فيها لصالح انتخاب دونالد ترامب.

وقالت وكالات الاستخبارات الأميركية إن الرئيس فلاديمير بوتين أدار بنفسه التدخل وإن محققي مجلس الشيوخ ووزارة العدل يلاحقون الصلات بين حملة ترامب وموسكو بحثا عن اثباتات على حصول تواطؤ.

ونفت موسكو كل المزاعم التي تحدثت عن تدخلها.

أعلن الجمعة المركز الأوروبي للحقوق الدستورية ولحقوق الإنسان تسليم نحو 27 ألف صورة سربها من سوريا "قيصر"، المصور السابق في الشرطة العسكرية السورية إلى القضاء الألماني الذي يحقق بشأن نظام الرئيس بشار الأسد.

apple tv

Apple`s newest Apple TV hardware hit stores on Friday, but one of its key announced pieces of software is nowhere to be found.

Earlier this summer, Apple announced that the Prime Video app was coming to Apple TV.

Prime Video enables subscribers to Amazon Prime to watch lots of TV shows and movies, and soon, live TV as well. 

"Today we’re really thrilled to announce that Amazon is coming — Amazon is coming to the TV app in Apple and all Apple TVs later this year with Amazon Prime Video," Apple CEO Tim Cook said onstage in June. 

You asked (a lot). We listened. Amazon Prime Video is coming to the TV App and all Apple TVs this year.

— Amazon Video (@AmazonVideo) June 5, 2017

There`s still no official launch date for the Amazon Prime video app. An Apple representative pointed us to the press release for the new Apple TV 4K set-top box that went on sale on Friday, which says that the app is "coming soon."

"I don’t have any specifics to share regarding a date," an Amazon representative said. 

While it`s not quite the self-imposed end of the year deadline yet, there are several reasons to expect the new Amazon Prime Apple TV app soon.

First, Amazon bought the rights to stream NFL games on Thursday nights. The first football game streaming on Amazon is happening this Thursday between the Chicago Bears and the Green Bay Packers. 

Those are two big markets with fans who may be frustrated when they can`t watch the game on their Apple-equipped TVs. But there will be alternatives: 600 different devices will be able to watch the game through a Prime Video app, an Amazon representative said. Tim Cook

The first report about Amazon`s change-of-heart on Apple TV supported cited Amazon employees that expected the app to show up in the third quarter. 

Amazon`s Prime video app has never appeared on an Apple TV, and it`s currently one of the few content holdouts on Apple`s streaming platform.

The fight between the two tech giants got bitter at points, with Amazon at one point stopping the sales of Apple TV boxes on its website. Recode reported that industry observers believe that the deal would have been worked out at a high-level, which means it likely included CEOs Tim Cook and Jeff Bezos. 

Know anything about Amazon Prime video on the Apple TV? Email the author at [email protected] We`ll be discreet. 

SEE ALSO: Almost no one lined up for the new iPhone in London

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Everything we know about the Apple `iPhone X` — which should be announced today

Tim Cook angry sad

Shares of Apple are down 1.69% to trade at 150.95 on the first day of availability for the new iPhone 8 and 8 Plus.

Shares have been falling since the company announced several new products, including the iPhone X, on September 12. Shares are down about 7.07%, or 11.91, since the market opened on the day of the launch event. That fall is equivalent to about 61 billion in value lost since the announcement.

Friday marks the first day the iPhone 8 and 8 Plus are available for sale. The flagship iPhone X was likely delayed due to component supply constraints and is set to be released on October 27 of this year.

Many analysts are wondering what demand for the new iPhones will look like. Many think Apple will sell a large number of devices in a "supercycle" of upgrades but are unclear which phone consumers will gravitate toward. The new iPhone X features a redesigned form factor, which should help sales, but costs 1,000, which may be too much for some consumers.

The high-end phone space is heating up, adding pressure to Apple`s dominant hold on the market. Google announced a partnership with HTC which will beef up Google`s nascent hardware division, and many see the deal as a strong step toward releasing an iPhone competitor by Google.

Apple fell around 1.5% on Thursday after the HTC-Google deal was announced.

Click here to watch Apple`s stock price in real time.

apple stock price

 

SEE ALSO: Apple is falling after Google inks a deal with HTC

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: The looming war between Alibaba and Amazon

اسطنبول (أ ف ب) - عثر على المعارضة عروبة بركات وابنتها الصحافية حلا بركات مقتولتين في شقتهما في اسطنبول في جريمة اعتبرها مؤيدو الضحيتين "اغتيالا" نفذ انتقاما من عملهما.

وعثرت الشرطة التركية على جثتي عروبة (60 عاما) وابنتها حلا (22 عاما) مساء الخميس بعد وصولها إلى شقتهما في اوسكودار على الضفة الاسيوية من اسطنبول، إثر تلقيها بلاغا من أقرباء المرأتين القلقين بعد عجزهم عن الاتصال بهما.

واعلنت وكالة الاناضول ان التحقيق الذي أجرته الشرطة أظهر ان الضحيتين تعرضتا للطعن حتى الموت، فيما أشارت تقارير غير مؤكدة الى انه جرى قطع عنقيهما.

من جهتها أفادت صحيفة "حرييت" التركية أن المرأتين قُتلتا قبل بضعة أيام وان جثتيهما وجدتا غارقتين بمواد تنظيف لتأخير انبعاث رائحة التحلل منهما.

- يد الطغيان -

ومنذ بدء الحرب السورية في آذار/مارس 2011، لجأ حوالى ثلاثة ملايين سوري، عدد كبير من بينهم معارض للرئيس بشار الأسد، إلى تركيا.

واستدعى مقتل عروبة بركات وابنتها حلا موجة من الادانات وبيانات النعي في صفوف المعارضة السورية في المنفى، حيث يتخذ "الائتلاف الوطني لقوى الثورة والمعارضة السورية" من اسطنبول مقرا له.

وندد الائتلاف في بيان بـ"جريمة الاغتيال الشنيعة هذه"، مؤكدا ان "يد الإرهاب والاستبداد هي المشتبه به الأول" فيها.

وإذ نعى الائتلاف القتيلتين، اكد انه "كانت للشهيدة عروبة بركات، الثائرة والمعارضة، مواقف مشرفة ومشاركة فاعلة في الثورة السورية (....) كما كان لابنتها الشهيدة حلا دور هام في دعم الثورة وكشف جرائم النظام".

واعرب الائتلاف عن ثقته "بأن التحقيقات التي تجريها الجهات التركية المختصة ستكشف تفاصيل" ما حصل.

من ناحيته قال "المنسق العام للهيئة العليا للمفاوضات" رياض حجاب في تغريدة على تويتر ان "قاتلهما لن يفلح ونطالب بملاحقته ومحاكمته".

وأكدت شذى، شقيقة عروبة، مقتل الأخيرة وابنتها على "فيسبوك" فكتبت "اغتالت يد الظلم والطغيان أختي الدكتورة عروبة بركات وابنتها حلا بركات في شقتهما في اسطنبول... ننعي اختنا المناضلة الشريدة التي شرّدها نظام البعث منذ الثمانينات إلى أن اغتالها أخيرا في أرض غريبة... انا لله وانا اليه راجعون".

واعلنت صحيفة يني شفق (الشفق الجديد) اليومية ان عروبة بركات أجرت تحقيقات بشأن حصول أعمال تعذيب في سجون النظام السوري.

وتفيد تقارير بانها هربت من سوريا في عهد الرئيس السابق حافظ الاسد في ثمانينيات القرن الماضي واستقرت في بريطانيا بادئ الامر، ومن ثم في الامارات، قبل الانتقال الى اسطنبول.

- تحقيق فوري -

وكانت الصحافية حلا بركات تعمل في موقع "أورينت نيوز" الإخباري وفي القناة الناطقة بالانكليزية التابعة للتلفزيون الرسمي التركي "تي ار تي".

وقال العديد من المعارضين والصحافيين السوريين الذين لجأوا إلى تركيا أنهم تعرضوا لتهديدات بالقتل.

وفي 2015، عثر على جثتي صحافيين سوريين من مدينة الرقة، معقل تنظيم الدولة الإسلامية في شمال سوريا، في جنوب تركيا مقطوعتي الرأس.

كذلك تم اغتيال الصحافي والمخرج السوري ناجي الجرف في جنوب تركيا في كانون الاول/ديسمبر 2015 بعد اخراجه افلاما وثائقية كشفت فظائع تنظيم الدولة الاسلامية.

وطالب الاتحاد الدولي للصحافيين السلطات التركية "بإجراء تحقيق فوري وشامل لسوق المسؤولين (عن قتل عروبة وحلا بركات) الى العدالة".

أربيل (العراق) (أ ف ب) - جدد رئيس إقليم كردستان العراق مسعود بارزاني الجمعة التأكيد على أن الاستفتاء على استقلال الإقليم ما زال في موعده المرتقب الاثنين، وأن الإقليم سيكون بعدها جاهزا للتفاوض مع بغداد.

وقال بارزاني أمام حشد كبير في ملعب لكرة القدم في أربيل "حاليا، الاستفتاء خرج من يدي ويد الأحزاب وأصبح بيدكم".

وأضاف "نحن نقول إننا مستعدون لحوار جدي وبعقلية متفتحة مع بغداد، ولكن بعد 25 أيلول/سبتمبر، لأن الوقت فات".

وضاعف الرئيس الكردستاني خطاباته في الأيام الأخيرة في إطار الحملة الانتخابية للاستفتاء، التي يفترض أن تنتهي منتصف ليل الجمعة-السبت.

وسبق لبارزاني أن ألقى خطابات مماثلة في كركوك والسليمانية وزاخو ودهوك، حيث كرر مطالبه ودعواته نفسها.

ومن المفترض أن يعلن رئيس إقليم كردستان العراق في مؤتمر صحافي السبت في أربيل، رسميا موقفه النهائي.

وتزامنا مع ذلك، تتواصل المفاوضات مع بارزاني لإقناعه بالعدول عن رأيه، بحسب ما قال مسؤولون مقربون من الملف لوكالة فرانس برس.

وقال أحد المسؤولين طالبا عدم نشر هويته إن "شيئا لم يتوقف، ما زال النقاش جاريا سعيا لتقديم ضمانات جدية تقنعه (بارزاني) بالعدول عن رأيه".

FLORENCE, Italy (Reuters) - Prime Minister Theresa May set out a plan on Friday to retain full access to the EU`s single market for two years after Brexit to try to reassure business and reset the tone of stalled negotiations with Brussels.
POTSDAM, Germany (Reuters) - The far-right Alternative for Germany (AfD), set to enter parliament for the first time at weekend elections, said on Friday it would revive debate there after four years of "grand coalition" rule by the two major parties.

elon musk lyndon rive

SolarCity, a company Tesla acquired in Nov. 2016, has agreed to pay 29.5 million to resolve allegations that it lied to the government by submitting inflated claims to cash in on a solar stimulus program, the Department of Justice announced Friday.

SolarCity has agreed to drop charges it had against the US government as part of the settlement, which is not an admission of guilt. The settlement is a SolarCity obligation, a SolarCity representative told Business Insider.

The investigation centered on a program — Section 1603 — set up under the Obama administration that was meant to encourage solar adoption by subsidizing installation costs. The program allowed solar companies to receive a federal grant that was equal to 30% of the cost to install or acquire solar systems. 

The Justice Department alleges that SolarCity made thousands of claims that overstated the costs of its installations, allowing it to receive inflated grant payments. It has been probing SolarCity and several other solar companies since 2012.

"This program expired, but this settlement demonstrates that the government will still hold accountable those who sought to take improper advantage of government programs at the expense of American taxpayers," Chad Readler, the acting assistant attorney of the Justice Department`s Civil Division, wrote in a press statement.

A SolarCity spokesperson denied the claims, stating that the company was entitled to the full amounts approved by the US Treasury.

"SolarCity took its responsibilities under the program very seriously, and far from trying to overstate the value of those projects, it went to great lengths to determine accurate values," A SolarCity representative said in a statement. "Independent appraisers, accountants, and investors gave those projects a total value of approximately 1.8 billion."

SolarCity had countersued the US government, claiming it was owed money for installing solar systems that qualified for the grants. Those charges were dropped as part of the settlement.

"As SolarCity has said all along, its projects were valued correctly, and the methods used to value its projects were sound," the SolarCity representative said.

SEE ALSO: Tesla has said little about its solar roof since it began taking orders — here`s what we do know

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: THE TESLA ROAD TRIP — The last leg of the journey is the hardest as we race against time to avoid running out of battery power

Apple iPhone best deals

Apple added a new feature to iOS 11 that makes it easier to get help in an emergency. 

Called Emergency SOS, the feature turns your sleep/wake button into a panic button — and you should set it up now before you need it. 

Here`s how it works: When you turn on the Emergency SOS feature, the button on the right-hand side of your phone can quickly call emergency services — all you need to do is click the sleep/wake button rapidly five times. 

While there`s always the risk of accidentally activating Emergency SOS, the benefits far outweigh the risks. It`s quicker than manually unlocking your phone and dialing 9-1-1, and it`s ideal for anyone who feels like they`re in an unsafe situation, but don`t want to attract attention. 

To set it up, head to your Settings app — Emergency SOS lives in the third section:

Emergency SOS iPhone

Opening that tab will take you to the set-up page. There`s a helpful GIF that shows you how to activate the feature, and a few additional options. To actually turn on Emergency SOS, press the button that says "Auto Call," then toggle the "Countdown Sound" button too, just in case.

If you accidentally start to call emergency services, you`ll hear a warning sound first.

Emergency SOS iPhone

You may want to add an emergency contact or two while you`re at it — that way, people close to you will know you`re in trouble whenever you use Emergency SOS, since your phone will notify them whenever you activate the feature. You`ll need to do that in the Health app, but it only takes a few seconds. 

Want more iOS 11 tips? Check out Business Insider`s round-up of hidden features in iOS 11.

SEE ALSO: Apple`s `Night Shift` feature is hidden in iOS 11 — here`s how to turn it on

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: The new iOS 11 gives the iPad its biggest update ever — here’s what it’s like

One family shares how they found a positive outlet and new look on life at CNN Hero Aaron Valencia`s custom car garage in Lancaster, CA.
MADRID (Reuters) - Spain will send more state police to Catalonia to block any moves to hold a banned independence referendum, the interior ministry said on Friday.
LONDON (Reuters) - An 18-year-old man who came to Britain after his parents were killed in Iraq appeared in a London court on Friday charged with attempted murder in last week`s bomb attack on a packed commuter train in the British capital.

اثينا (أ ف ب) - وافقت أعلى محكمة إدارية يونانية الجمعة على ترحيل لاجئين سوريين بشكل إجباري، وهو ما يشكل سابقة قد تشمل مئات الحالات المماثلة، بحسب ما أفاد مصدر قضائي.

وقال مصدر مطلع على القضية لوكالة فرانس برس إن أكثر من 750 سوري قد يتأثرون بالحكم الذي أصدرته محكمة "مجلس الدولة".

وتقدم اللاجئان، وهما رجلان يبلغان من العمر 22 و29 عاما، بالطعن القانوني بعدما رفضت لجان معنية باللجوء مناشداتهما بعدم إعادتهما إلى تركيا التي عبروا منها إلى اليونان العام الماضي.

وقال رئيس الفدرالية الدولية لحقوق الإنسان، ديميتريس كريستوبولوس، إن الحكم "ينتهك حقوق اللاجئين".

وبإمكان المظمات الحقوقية المؤيدة للاجئين رفع القضية إلى المحكمة الأوروبية لحقوق الإنسان.

وتشكل عمليات الترحيل جزءا من الاتفاق بين تركيا والاتحاد الأوروبي الذي تم التوصل إليه لوقف تدفق اللاجئين والمهاجرين بعدما بلغت أعدادهم مستويات تاريخية عام 2015.

ووصل نحو مليون شخص، معظمهم فروا من الحرب في سوريا، إلى أوروبا في ذلك العام وحده.

ويفترض ترحيل اللاجئين السوريين إلى تركيا التي جاؤوا منها لأن الأخيرة تعد بلدا آمنا بالنسبة إليهم.

ولكن المجموعات الحقوقية تصر على أن الافتراض خاطئ وسط غياب الضمانات بحصول اللاجئين السوريين على مأوى وعمل في تركيا، حيث توجد أدلة على تعرضهم إلى الانتهاكات والاستغلال.

ومساء الخميس، عثرت الشرطة التركية على الناشطة السورية المعارضة عروبة بركات وابنتها الصحافية حلا بركات مقتولتين في شقتهما في اسطنبول، بحسب ما أفادت وكالة دوغان التركية للانباء.

وفي تموز/يوليو، أقدم شخصان على قتل لاجئة سورية حامل في تركيا بعد اغتصابها قبل أيام من موعد الولادة، وخنقا طفلها البالغ من العمر 10 أشهر في جريمة وحشية أثارت موجة استياء واسعة.

ومنذ بدء الحرب السورية في آذار/مارس 2011، لجأ حوالى ثلاثة ملايين سوري، عدد كبير من بينهم معارض للرئيس بشار الأسد، إلى تركيا.

وقال العديد من المعارضين والصحافيين السوريين الذين هربوا إلى تركيا أنهم تعرضوا لتهديدات بالقتل.

وفي 2015، قتل صحافيان من مدينة الرقة، معقل تنظيم الدولة الإسلامية في شمال سوريا، في جنوب تركيا طعنا بالسكاكين.

القامشلي (سوريا) (أ ف ب) - شارك مواطنون سوريون الجمعة في المرحلة الاولى من انتخابات تنظمها الادارة الذاتية الكردية للمرة الاولى منذ اعلان النظام الفدرالي في مناطق سيطرتها في شمال سوريا.

ومن المقرر أن تجري الانتخابات على ثلاث مراحل تبدأ باختيار لجان محلية الجمعة وتنتهي في كانون الثاني/يناير العام 2018 بانتخاب مجلس تشريعي لروج افا، أي غرب كردستان.

وفتحت مراكز الاقتراع في مدن وبلدات روج أفا عند الساعة الثامنة صباحا على ان تقفل عند الساعة الثامنة مساء.

وقال الرئيس المشترك لمكتب الاعلام في الادارة الذاتية دلخواز خليل "هناك مشاركة عالية جدا"، من دون ان يحدد النسبة حتى الآن.

وفي المرحلة الاولى من الانتخابات الجمعة، سيتم انتخاب الرئاسات المشتركة (كل رئاسة تضم رجلا وامرأة) لما يطلق عليه "الكومونات"، اي اللجان المحلية للاحياء والحارات.

وبلغ عدد المرشحين، وفق خليل، "12085 مرشحا" يتنافسون على "3682 من الكومونات" اي اللجان المحلية.

وقبل اندلاع النزاع في العام 2011، عانى الاكراد الذين يشكلون اكثر من 15 في المئة من سكان سوريا، من التهميش على مدى عقود. وبدأوا بتعزيز موقعهم بعد انسحاب قوات النظام تدريجيا من مناطقهم ما سمح لهم بالسيطرة على مناطق واسعة في شمال وشمال شرق البلاد. وبرزوا في وقت لاحق كالقوة الاكثر فعالية في قتال تنظيم الدولة الاسلامية.

في آذار/مارس 2016، أعلن الاكراد النظام الفدرالي في مناطق سيطرتهم التي قسموها الى ثلاثة اقاليم هي الجزيرة (محافظة الحسكة، شمال شرق) والفرات (شمال وسط، تضم أجزاء من محافظة حلب واخرى من محافظة الرقة) وعفرين (شمال غرب، تقع في محافظة حلب).

امام مركز اقتراع في القامشلي، جلس رجال ونساء على كراس بلاستيكية وفي ايديهم بطاقاتهم الانتخابية الزرقاء اللون ينتظرون الادلاء باصواتهم.

وقال محمد خليل، احد سكان القامشلي، "سأعطي صوتي لمن يمثلني ومن اعتقد انه قادر على ان يخدمنا كوننا كنا محرومين (...) كنا نعاني الظلم ولم يكن لدينا هوية او حق".

وافاد مراسل فرانس برس في مدينة الحسكة عن تعزيزات امنية لقوى الامن الداخلي الكردية (الاسايش) ومنع تجول السيارات في احياء المدينة.

وقالت نازدار محمد، طالبة جامعية في الـ22 من العمر، بعد خروجها من مركز انتخابي في حي الصالحية في الحسكة "جئت تقديرا لتضحيات الشهداء الذين سقطوا لاجل سوريا ديموقراطية فدرالية، ولاجل الحفاظ على مكتسبات الشعب الكردي".

في المرحلة الثانية من الانتخابات في الثالث من تشرين الثاني/نوفمبر، سيتم انتخاب مجالس محلية للنواحي والمقاطعات التي يتألف منها كل اقليم. ويصار في المرحلة الثالثة والنهائية في 19 كانون الثاني/يناير الى انتخاب "مجلس الشعوب الديموقراطية" لكل اقليم من الاقاليم الثلاثة التي ستتمتع بصلاحيات تشريعية محلية.

كما سيتم في اليوم نفسه انتخاب "مؤتمر الشعوب الديموقراطية" العام الذي سيكون بمثابة برلمان عام على رأس مهماته تشريع القوانين ورسم السياسة العامة للنظام الفدرالي.

ويؤكد الاكراد ان هذه الانتخابات لا تخصهم وحدهم بل تشمل مكونات المجتمع كافة من عرب وسريان وارمن وتركمان.

وقال عبد الكريم حاج داوود من القامشلي "هذه الانتخابات هي بمثابة استفتاء لنا وبإذن الله ستكون كذلك، الناس متفائلون".

وكان صالح مسلم الرئيس المشترك لحزب الاتحاد الديموقراطي، اكبر الاحزاب الكردية في سوريا واكثرها نفوذا، قال لوكالة فرانس "مطلبنا في سوريا ليس الانفصال.. مطلبنا الفدرالية".

واضاف "الانتخابات هي الخطوة الاولى لترسيخ النظام الفدرالي والديموقراطية الفدرالية" في سوريا.

Google Sundar PichaiThis story was delivered to BI Intelligence Apps and Platforms Briefing subscribers. To learn more and subscribe, please click here.

Google announced that it`s spending 1.1 billion to hire roughly 2,000 employees from the “Powered by HTC” division of Taiwanese smartphone maker HTC for its Pixel business, according to Bloomberg.

A large share of these engineers worked on the first Pixel — Google partnered with HTC to make the phone. Google will also receive non-exclusive licenses to a handful of HTC’s patents. The purchase, expected to close by the beginning of 2018, is a sign that the company is taking its new hardware division seriously.

For its part, HTC remains committed to its own smartphone and virtual reality businesses, CFO Peter Shen said during a press conference in New Taipei City on Thursday. The company will continue to work with the 2,000 employees who are being transferred after the deal closes. 

Google has some good reasons for purchasing the Pixel staff from HTC.

  • Moving manufacturing in-house will give Google even more control over the integration of software and hardware in its devices.
  • The company relies far too heavily on Samsung and Huawei to deliver Android to the high-end smartphone market, leaving it exposed to fluctuations in demand for these companies’ devices.
  • HTC’s struggling smartphone business could be at risk of collapse, which would leave Google without its most trusted hardware partner for future hardware releases. 

But, it’s also a potentially risky move.

  • Google is a latecomer to the premium smartphone market, which is dominated by Samsung and Apple, leaving the company with little room for growth. And initial demand for the Pixel was probably inflated during the phone`s 2016 release because it coincided with Samsung’s Galaxy S7 battery debacle.
  • The 13 billion purchase of Motorola in 2011 didn’t pan out. There’s no guarantee that demand for the Pixel will be sufficient enough to support the purchase of HTC’s staff, which will leave Google in a sticky position again.

Nonetheless, tighter integration between software and hardware will give Google greater control over the Android ecosystem. The Pixel is in part a diversified revenue driver, but it’s also a bellwether for the rest of the Android smartphone market, designed to showcase what the OS and its services — including Google Assistant — are capable of. Controlling the whole of the device will allow Google to better achieve this vision. And as Samsung and Huawei forge ahead with their own AI, AR, and OS efforts, it’s more important than ever that Google maintains its status as the global leader in smartphone OS. 

Join the conversation about this story »

Patrick McGinnis.JPG

On an episode of Farnoosh Torabi`s podcast "So Money," Patrick McGinnis, a venture capitalist and investor, says the 2008 financial crisis changed his ideas of what it means to be secure in your job, and in your finances.

At the time, he was working on Wall Street, at AIG.

He told Torabi:

"Not only did it hit me sort of from a career perspective and you know, I sort of felt like my résumé was blown up and that I had lost a lot of money, but it hit me emotionally and I felt very — I felt like the world, I always thought I kind of had control, I was like, I went to Harvard Business School, what could go wrong, right? My career will always be fine. Even if everything else goes downhill.

"I realized that I had very little control and it was very frightening to me. I actually became very — I would say, very depressed and nervous for a while but over time, what I found was that taking control and building something for myself actually was the best way to feel a lot better about the world around me."

That was the beginning of his entrepreneurial journey, which led to his book, "The 10% Entrepreneur: Living Your Startup Dream Without Quitting Your Day Job." In it, he explains that you don`t have to quit your job to be an entrepreneur — even he still holds a day job.

His explanation of diversifying his career connects to related area of his life he purposely diversifies post-crisis: his finances.

McGinnis explained that he`s originally from Maine, "a place where people always lived within their means," and he practices that himself. "I have a spreadsheet that`s updated on a monthly basis of how much money I have, what`s invested where, what do I expect to look like and I only invest and I only spend what I think is a reasonable amount, keeping lots of cushion," he told Torabi. 

He continued: "That way I know that I will never get into a situation where I`m in trouble. In fact, had I not done that in the 2008 financial crisis, I was working on Wall Street. My company blew up, I lost my bonus, it was disaster. Had I not lived by that mantra, I would have been in big trouble."

His stock in AIG plummeted, he had no diversification in his finances, and the reason he stayed afloat was because he had cash in the bank from living below his means. What he learned from that experience, he said — just like with career prospects — was that "you must diversify."

Listen to the full episode of So Money »

SEE ALSO: Why you shouldn`t quit your job to become a full-time entrepreneur

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Barbara Corcoran reveals what separates successful entrepreneurs from those that fail

07052017 teslaq2shipmentsThis story was delivered to BI Intelligence IoT Briefing subscribers. To learn more and subscribe, please click here.

Tesla is looking into developing custom microchips to power the AI for its autonomous driving systems, reports CNBC.

The automaker is reportedly working with AMD, a microchip designer and Intel’s primary rival in the PC space, on a new chip that would make Tesla less reliant on Nvidia for silicon to support its cars self-driving systems.

Tesla is looking to develop a more efficient chip for use in its autonomous-driving system that’s designed for that specific purpose. The automaker is also reportedly aiming to vertically integrate the manufacturing of parts for many of its systems to reduce reliance on suppliers and partners.

To that end, it has hired and promoted a number of people with semiconductor experience — and many specifically with knowledge of AMD’s architecture — within its Autopilot team.

This isn’t the first time that Tesla’s decided to move away from working with a partner in order to bring efforts in-house. Last year, for instance, it moved away from using Mobileye’s LiDAR and object-detection systems in favor of a radar-based system developed internally. But it’s not clear whether any newly developed chips would be required for full autonomy.

Tesla has claimed that, barring regulatory shifts or other developments beyond its control, vehicles that it’s produced since October 2016 are equipped with all the hardware they’ll need for fully autonomous driving. These internally developed chips may just be a measure to reduce costs while maintaining comparable computing capabilities as Tesla looks to ramp up production of its mid-range Model 3 sedan.

The self-driving car is no longer a futuristic fantasy. Consumers can already buy vehicles that, within a few years time, will get software updates enabling them to hit the road without the need for a driver.

This autonomous revolution will upend the automotive sector and disrupt huge swaths of the economy, while radically improving energy efficiency and changing the way people approach transport around the world.

Automakers and tech companies are racing to develop the technology that will power self-driving cars in the coming years. That tech is advancing, but leaves observers with a bigger question: will consumers trust driverless car tech, and will they want to use autonomous cars?

Peter Newman, research analyst for BI Intelligence, Business Insider`s premium research service, has compiled a detailed report on self-driving cars that:

  • Sizes the current and future self-driving car market, forecasting shipments and projecting installed base.
  • Explains the current state of technology, regulation, and consumer perception.
  • Analyzes how the development of autonomous cars will impact employment and the economy.

To get the full report, subscribe to an All-Access pass to BI Intelligence and gain immediate access to this report and more than 250 other expertly researched reports. As an added bonus, you`ll also gain access to all future reports and daily newsletters to ensure you stay ahead of the curve and benefit personally and professionally. >> Learn More Now

You can also purchase and download the full report from our research store.

Join the conversation about this story »

Nintendo`s new console, the Switch, is a big hit. Such a big hit, in fact, that it`s stil hard to buy right now — half a year after coming out.

You can`t just walk into your local Target and snag a Switch without some serious luck. And it was even harder back in March when the console launched.

Nintendo Switch (Japan)

Look no further than the insane, hours-long tale that Business Insider editor-in-chief Alyson Shontell endured to find one. It`s no surprise that many fans were frustrated.

Nintendo of America president Reggie Fils-Aimé has a surprisingly different take on the situation.

"We actually sold through almost 2.8 million units, so we dramatically over-delivered," Fils-Aimé told Mashable in a recent interview. "And yet, demand outpaces supply. So what do some of the consumers on Reddit say? `Gosh, Nintendo, if you would`ve made more you would`ve sold more.` Well, we did make more!"

In a business sense, of course, he`s not wrong. Ahead of the launch of the Switch, analysts intentionally tempered expectations. Despite this, Nintendo "over-delivered" by producing more Switch units than were projected (by analysts) to sell. Even still, Nintendo produced fewer units than were demanded by consumers — thus, customers who wanted to buy the Switch weren`t able to, and some saw this as evidence that Nintendo was intentionally constraining supply.

Super Mario Odyssey

Of course, if you`re one of the many people who wanted to buy a Switch at or near launch in March — or even now — Fils-Aimé`s answer could come across as needlessly defensive. Seeing Fils-Aimé say that Nintendo "over-delivered" supply of a product that you weren`t able to buy just adds fuel to that frustration.

Nintendo`s no stranger to making products that are highly sought after, yet limited in supply.

NES Classic Edition / Super NES Classic Edition

The company is re-starting production of its NES Classic Console, for instance, due to overwhelming demand; similarly, the Super NES Classic Edition console is having its production run extended for the same reason. 

More than just being limited-edition products, Nintendo did a poor job of communicating with consumers how and when they could buy the Classic Edition consoles. That`s at least in part due to how Nintendo operates. Fils-Aimé characterizes Nintendo as a company that "likes to keep our information very close to the vest." 

Sometimes, that can mean amazing surprises — like the inclusion of never-before-released "Star Fox 2" with the Super NES Classic Edition — and just as often it means consumers are left in the dark.

SEE ALSO: I spent over an hour playing the insane and delightful `Super Mario Odyssey,` Nintendo`s huge next game

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: We played the highly-anticipated new Super Mario game and were blown away

كشف موقع "كوارتز" الأمريكي أن اسم محمد هو أكثر الأسماء المستعملة في إنكلترا وويلز بالنسبة للمولودين الجدد، على غير ما تضمنته الإحصاءات الرسمية في بريطانيا والتي لا تأخذ بعين الاعتبار أن هذا الاسم المترجم من العربية يكتب بطرق مختلفة باللاتينية.

شطايا (السودان) (أ ف ب) - قتل ثلاثة اشخاص واصيب 16 آخرون بجروح في صدامات دارت الجمعة في مخيم للنازحين في جنوب دارفور بين قوات الامن ونازحين كانوا يتظاهرون ضد الرئيس السوداني عمر البشير الذي كان يزور قرية مجاورة ودعا منها الى المصالحة في الاقليم المضطرب.

والبشير المطلوب للمحكمة الجنائية الدولية بتهم ارتكاب جرائم ابادة وجرائم حرب وجرائم ضد الانسانية اثناء نزاع دارفور، بدأ الثلاثاء جولة على الاقليم قبل ثلاثة أسابيع من قرار واشنطن حول العقوبات الاقتصادية التي تفرضها على السودان منذ عام 1997 والتي ستقرر في 12 تشرين الاول/اكتوبر رفعها او الابقاء عليها.

وقال البشير خلال زيارة الى قرية شطايا القريبة من مخيم كلمه والتي شهدت معارك ضارية بين القوات الحكومية ومتمردين خلال النزاع الذي بدأ في دارفور في 2003 "فليسمع العالم، نحن في شطايا ومع اهل شطايا".

واضاف امام حشد من انصاره "اريد ان اشكر اهل شطايا على نموذجهم في المصالحة وسوف نستمر في دعمكم حتى يعود آخر نازح الى منزله ومزرعته".

وبينما كان البشير يزور شطايا كان مخيم كلمه يشهد صدامات بين متظاهرين يحتجون على زيارة الرئيس وبين قوات الامن، مما اسفر عن مقتل ثلاثة اشخاص واصابة 16 آخرين بجروح، بحسب بعثة حفظ السلام في دارفور (يوناميد).

وناشدت يوناميد في بيان "جميع الأطراف المعنيين بهذا الوضع إلى استعادة الهدوء في أقرب وقت ممكن، فالحلّ السلمي للخلافات هو السبيل الوحيد للمضي قدماً بالنسبة إلى شعب دارفور".

ووفقا للامم المتحدة قتل جراء النزاع في دارفور 300 الف شخص وشرد 2,5 مليون شخص من منازلهم وهم اليوم يعيشون في مخيمات.

وفي 12 تشرين الاول/اكتوبر المقبل سيقرر الرئيس الاميركي دونالد ترامب ما اذا كان سيرفع ام لا العقوبات الاقتصادية التي تفرضها واشنطن على الخرطوم منذ عام 1997 والتي خففها سلفه باراك اوباما قبل ايام من مغادرته البيت الابيض في كانون الثاني/يناير الماضي.

Aaron Valencia was a teenager when his life hit rock bottom.
Aaron Valencia`s nonprofit, Lost Angels Children`s Project, teaches low-income, foster and at-risk youth in California how to restore classic cars.
FLORENCE, Italy (Reuters) - Prime Minister Theresa May called on Friday for Britain to stay in the European Union`s single market during a roughly two-year transition out of the EU while offering concessions on a divorce deal as she appealed for a revival of Brexit negotiations.
BERLIN/FRANKFURT (Reuters) - Germany is on guard against any last-minute meddling in Sunday`s election but experts have seen only isolated attempts to swing votes during the campaign.

You`re on an island, completely alone, and it`s a beautiful day. 

The Witness

There are structures all over the island that appear to be human-made. There are also puzzles everywhere, and they all employ the same solution mechanism: a single line, drawn by you, from a beginning point to an end point. 

Sometimes the puzzles are all by themselves:

The Witness

But often, they`re in sets:

The Witness

Everything I`ve just described about "The Witness," a brilliant game from acclaimed game developer Jonathan Blow and his team at Thekla, Inc., is factually accurate on paper. Factually accurate, yes, but not anywhere near as fascinating as the game itself.

The experience of actually playing "The Witness" is another matter entirely. Lucky you: The game just launched on iPhone and iPad for just 10.

What is it?

"The Witness" is played in first-person, meaning you are the person solving the puzzles, exploring the lonely island, wondering what in the world happened.

You walk around, unable to interact with anything beyond walking, looking, and activating a puzzle solution mechanism — tap on the starting point of any puzzle and a white dot appears that you can trace with your finger. The dot can be anchored to a starting point, enabling you to trace a line from a starting point to an end point. 

Sounds weird and confusing? It isn`t! This GIF should help:

That`s the second puzzle in the game, and it activates a third puzzle that builds on the knowledge you`ve gained from solving the first and second puzzles.

As Justin McElroy at Polygon put it, "The Witness" builds a type of puzzle vocabulary for you. Once you`ve solved one puzzle, you`re better equipped to solve subsequent puzzles. And once you solve one set of puzzles, you`re better equipped to solve other sets. (And so on.)

So, wait — why am I solving puzzles?

The puzzles, while intellectually challenging and smart, aren`t the only hook of "The Witness." They`re devious and clever far more often than they are frustrating and confusing, yes, but for every "Aha!" moment of clarity that makes me feel brilliant solving a puzzle, there are many minutes of frustration where my wife and I angrily slam our heads against a seemingly-inscrutable puzzle.

What`s so fascinating about "The Witness" is the island itself.

The buildings that were seemingly vacated suddenly, as though all living things disappeared in an instant:

The Witness

The distinct areas of the island, which contain distinct sets of puzzles that often correlate directly with the puzzle you`re solving:

The Witness

The often totally bizarre, unexplained setpieces in the world:

The Witness

Themes and colors and lines in the environment directly play into the puzzles in that area. No detail is left unattended, which makes everything — and I mean everything — feel deliberate. What`s that side path? How do I get over there? The answers are waiting... if you can solve the puzzles and piece together the world.

As a result, "The Witness" feels tense, and foreboding, and even somehow serene, all at once.

There`s a persistent sense that you`re teetering on the edge of an enormous mystery, unable to grasp what`s beyond the veil. It`s everywhere. From the moment you start the game, in a dark hallway underneath a residential building, to the moment you realize this:

The Witness (PlayStation 4)

There are secrets — everywhere — and you quickly begin to spot them.

I`m being intentionally vague here so as not to spoil some of the game`s most interesting revelations, but I will say this: if something seems "off" to you, it likely is. "The Witness" is a game about building up a vocabulary of understanding — through puzzle solutions, among other things — and then subverting that understanding.

And that`s why you should play "The Witness." Might I also suggest buying and playing it immediately, before reading anything else about it? 

Even in reading this review you`re going into "The Witness" with more knowledge than you probably should, despite the fact that I`ve gone out of my way not to be too specific how the game works.

Relax: you`ll be fine — the game is still a delight.

The Witness

Simply put, "The Witness" is a unique, smart, gorgeous game that you shouldn`t miss. At just 10 on iOS — a perfect platform for the game — it`s an easy sell.

SEE ALSO: The 14 best games that aren`t about killing stuff

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: PlayStation`s virtual reality device looks incredible

Elon Musk

Tesla shares have dropped over 20 this week, after hitting a new high, threatening 400 at one point.

On Thursday, shares closed at 366, down 2%, and on Friday the stock was slipping further in pre-market trading.

So what gives? 

Nothing, really. Tesla revealed that it will discontinue its cheapest Model S sedan option, the rear-wheel-drive choice with a 75 kWh battery pack, but as my colleague Danielle Muoio reported, that was expected, and Tesla has dropped less expensive cars before. It can always bring them back, by subtracting an electric motor from dual-motor vehicle or throttling back a battery pack using software. The framework of the vehicles themselves don`t change much.

Mercedes also said that it would spend 1 billion to advance its own electric-car ambitions at a factory in Alabama. But with EV sales currently at only 1% of the global auto market — and gas-powered SUV more popular than ever in the US — we`d be wise to take a wait-and-see attitude toward Mercedes ultimate plans.

Otherwise, the condition of Tesla is the same as it was last week and the week before. Its Model 3 sedan is slowly ramping up production: 30 deliveries in July, 75 in August, probably something like 200 in September (see InsiderEVs.com for the tally). It`s still losing money. It`s still selling luxury EVs for 100,000. It has no meaningful competition because, for the moment, the traditional auto industry doesn`t want to invest in electric cars when very few consumers want to buy one.

Back to the original question: What gives?

Tesla is commonly described as a growth stock or a story stock. The former is questionable because the company is over a decade old and has rarely made money while simultaneously burning cash at a furious rate. The assumption is that this will change in the future at some point. But for Tesla to be worth more than General Motors, it needs to find a path to profits and also devise a way to make millions of vehicles a year at a substantially lower cost than a conventional carmaker.

TSLA Chart

The story stock explanation sticks better because Tesla trades on plot points. Except when it doesn`t. Then the story becomes unclear. Tesla doesn`t help matters by pitching itself as a carmaker, solar company, and energy storage enterprise.

Tesla as a stock is wildly volatile, making it attractive to traders who want to go long or short. In fact, it`s the perfect traders` stock now; for several years, it`s surged high and swooned low. Trying to figure out why, exactly, it soars or sinks is fruitless. By now, the chaos has been baked in. The market likes it that way. 

 FOLLOW US on Facebook for more car and transportation content!

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: THE TESLA ROAD TRIP — The last leg of the journey is the hardest as we race against time to avoid running out of battery power

باريس (أ ف ب) - وقع الرئيس الفرنسي ايمانويل ماكرون الجمعة وثائق إصلاح قانون العمل، أحد ابرز وعود حملته الانتخابية الهادف إلى التغيير واعطاء مزيد من المرونة إلى الشركات، رغم التظاهرات الاحتجاجية.

وقع ماكرون نصوص التعديل في مكتبه في قصر الإليزيه خلال حفل رسمي نقله التلفزيون مباشرة، بعد أسبوع من توقيع قانون الاخلاقيات في السياسة العامة في استعراض على الطريقة الأميركية كلفه انتقادات.

وقال ماكرون بعد توقيع التعديل الذي نال رضا أصحاب الشركات، إنه "يكرس إصلاحا في العمق، لا سابق له، لسوق العمل لا غنى لاقتصادنا ومجتمعنا عنه".

وأضاف إنه يوفر "حلولا براغماتية للشركات الصغيرة جدا والصغيرة والمتوسطة (...) التي توفر العدد الأكبر من الوظائف".

وقال ماكرون الذي لطالما أكد أن هذا التعديل سيساهم في التصدي "للبطالة الكثيفة" إنه ستكون له "تاثيرات هيكلية على الوظائف ولا سيما بالنسبة للشباب".

ونوه إلى أنه "لم يسبق اعتماد تعديل اصلاحي وتطبيقه بمثل هذه السرعة" وإلى أن جميع النصول ستصبح نافذة على أبعد تقدير في مطلع 2018.

وفي رد غير مباشر على النقابات التي نظمت في 12 أيلول/سبتمبر والخميس يومين من التظاهرات الاحتجاجية في مختلف انحاء فرنسا، قال ماكرون إن التعديل "يحدد حقوقاً جديدة و(آليات) حماية جديدة للموظفين وممثليهم" منوها الى انه استغرق "اكثر من 300 ساعة" من المشاورات والتنسيق مع الشركاء الاجتماعيين.

- تراجع المكاسب الاجتماعية -

أكد ماكرون بتوقيعه الاتفاق رغبته المعلنة بعدم الرضوخ للشارع، وفق تعبيره في حين ينظم اليسار الراديكالي السبت في باريس تظاهرة جديدة.

وقال ماكرون الثلاثاء "أؤمن بالديموقراطية ولكن الديموقراطية ليست الشارع. أذا كنت أحترم من يتظاهرون فإني أحترم كذلك الناخبين الفرنسيين وهم صوتوا من أجل التغيير".

وينص تعديل قانون العمل الذي كان محور حملة ماكرون الانتخابية على اعطاء الشركات "مرونة" في تنظيم العمل وتحديد سقف للتعويضات الممنوحة في حال الصرف التعسفي من العمل والسماح بالتفاوض مباشرة مع الموظفين من دون المرور عبر النقابات في الشركات التي تضم أقل من خمسين موظفا.

ويأمل ماكرون في اللحاق بركب الدول الأوروبية الأخرى ولا سيما ألمانيا القوية التي تُحسد على نموها الاقتصادي.

وتسعى باريس الى استعادة ثقة برلين التي تطالبها منذ زمن بتطبيق اصلاحات هيكلية.

في المقابل، ترى النقابات وحزب "فرنسا المتمردة" اليساري بزعامة جان لوك ميلانشون في التعديل "تراجعا عن المكاسب الاجتماعية".

وقال ميلانشون الذي دعا الى تظاهرة السبت ضد ما وصفه بأنه "انقلاب اجتماعي" إن التحرك لا يزال "في بدايته".

وتتخطى الاحتجاجات إطار اصلاح قانون العمل الذي ستليه تعديلات على قوانين البطالة ومعاشات التقاعد. واعلن عن تظاهرات جديدة خلال الاسابيع المقبلة ولا سيما الاثنين إذ هدد السائقون باغلاق الشوارع في بعض أنحاء فرنسا.

ولكن تظاهرة الخميس بينت ضعف التعبئة الشعبية على ضوء انخفاض عدد المشاركين، بحسب أرقام جمعتها وكالة فرانس برس لدى المنظمين والسلطات.

ولم تتمكن النقابات من الاتفاق على تنظيم تحرك مشترك. ففي حين تشارك نقابة الكونفدرالية العامة للشغل (سي جي تي) في التظاهرات، رفضت النقابات الأكثر اعتدالا ذلك وإن كان منتسبوها يشاركون في الاحتجاجات.

كوكس بازار (بنغلادش) (أ ف ب) - حذرت منظمات انسانية ووكالات اممية الجمعة من كارثة صحية تحدق بمخيمات اللاجئين الروهينغا في بنغلادش نتيجة نقص الغذاء والماء وصعوبة الوصول الى هذه المخيمات التي تفتقر الى المراحيض وتنتشر فيها يوما تلو الآخر برك المياه الآسنة، مما يهدد بتفشي الامراض والاوبئة.

وقال روبرت اونوس منسق الطوارئ لدى منظمة "أطباء بلا حدود" في بيان ان "كل الشروط متوافرة لانتشار وباء يتحول الى كارثة على نطاق واسع"، مشيرا الى خشية المنظمة من انتشار الكوليرا والحصبة بشكل خاص.

وفرّ أكثر من 420 الف مسلم من اقلية الروهينغا الى بنغلادش في الاسابيع الاخيرة هربا من حملة قمع يشنها الجيش البورمي اعتبرتها الامم المتحدة انها "تطهير اتني". ومضى الرئيس الفرنسي ايمانويل ماكرون الخميس حتى القول بانها "ابادة".

وعند وصولهم الى بنغلادش، يضطر اللاجئون الى اللجوء الى التلال بسبب اكتظاظ المخيمات او الى البقاء على جوانب الطرقات. واثارت الامطار الغزيرة التي هطلت في الايام الاخيرة مخاوف من حصول انزلاقات تربة.

وقالت كيت وايت المنسقة الطبية لحالات الطوارئ لدى منظمة "اطباء بلا حدود" ان "المخيم ليس فيه طريق داخلية ما يجعل ايصال المساعدات صعب جدا. كما ان وجود الوديان يجعل الارض معرضة للانزلاق بالاضافة الى عدم وجود مراحيض".

وتابعت وايت "عندما نسير في المخيم ندوس في المياه الاسنة والفضلات البشرية".

ونظرا لعدم توفر مياه للشرب يشرب اللاجئون مياها يتم جمعها في حقول الارز والبرك وحتى في حفر صغيرة يتم نبشها بالايدي وغالبا ما تكون ملوثة بالفضلات".

وتوضح وايت "نستقبل كل يوم بالغين على وشك الموت من التجفاف"، مضيفة "عادة هذا امر نادر جدا لدى البالغين ودليل على اننا ازاء حالة طارئة على نطاق واسع".

وشددت المنظمة من جهة اخرى على ضرورة السماح لمنظمات الاغاثة الانسانية بالوصول الى النازحين الروهينغا في الجانب الاخر من الحدود، داخل بورما.

ولا يزال الاف الاشخاص يفرّون او يختبئون في الغابات والجبال هربا من الحرائق في قراهم.

وقبل اندلاع الازمة الحالية كان عدد الروهينغا في بورما اكثر من مليون. وقد فر نصفهم تقريبا منذ الهجمات الدامية من قبل متمردي "جيش انقاذ روهينغا اراكان" على مواقع للجيش في 25 آب/اغسطس الماضي.

وكثيرا ما يتعرض أبناء هذه الاقلية المسلمة للاضطهاد في بورما حيث يعتبرون مهاجرين غير شرعيين وتفرض عليهم قيود مشددة.

200 مليون دولار -

والجمعة اعلن مسؤول في الامم المتحدة ان المنظمة الدولية بحاجة على مدى الاشهر الستة المقبلة لمبلغ 200 مليون دولار للتصدي للازمة الانسانية "الكارثية" الناجمة عن تهجير الروهينغا.

وقال روبرت واتكينز منسق الامم المتحدة في بغلادش انه في مطلع ايلول/سبتمبر اطلقت المنظمة الدولية نداء عاجلا لجمع تبرعات بقيمة 78 مليون دولار للتصدي لأزمة الروهينغا، لكن هذا المبلغ لم يعد كافيا بتاتا.

واضاف في تصريح لوكالة فرانس برس "في الوضع الراهن نقدر احتياجاتنا ب200 مليون دولار. نحن بصدد وضع خطة ستصبح جاهزة في غضون اربعة الى خمسة ايام".

وتابع "ان وجود 430 الف لاجئ هنا هو وضع كارثي فعلا. ليس هناك اي شك في ذلك. نحن نفعل اقصى ما في وسعنا".

- تفجير في مسجد -

وفي ولاية راخين انفجرت الجمعة قنبلة بدائية الصنع امام مسجد، بحسب الحكومة التي لم تشر الى سقوط قتلى او جرحى.

وقالت الحكومة في بيان "صباح اليوم انفجرت في حرم مسجد مي شونغ زاي قنبلة بدائية الصنع أعدّها الارهابيون" الذين لم توضح الحكومة هويتهم.

من جهته قال كريس ليوا المسؤول في منظمة "مشروع اراكان" التي تدافع عن حقوق اقلية الروهينغا ان "هذا المسجد يحتله الجيش منذ 25 آب/اغسطس. القرية تقع قرب معسكر للجيش".

واضاف "بحسب قرويين تحدثنا معهم عبر الهاتف لم يسقط ضحايا في التفجير ولكن الجيش اضرم على الاثر النار في المنازل وقد فر العديد من القرويين بعد هذا الحادث".

Berlin (Reuters) - Germany said on Friday it had ordered a second Vietnamese embassy official to leave the country, after the alleged kidnapping of a Vietnamese businessman who had applied for asylum and was facing corruption allegations back home.
تسلمت القوات المسلحة المصرية، اليوم (الجمعة)، الفرقاطة «الفاتح» من طراز «غوويند» بفرنسا، من شركة «نافال غروب» الفرنسية، وهي الأولى ضمن 4 فرقاطات تم التعاقد عليها، على أن يتم بناء الثلاث الأخريات في ترسانة الإسكندرية، بعقول وسواعد مصرية.
ويأتي تسلم الفرقاطة «الفاتح» استمراراً لجهود القوات المسلحة المصرية في دعم القدرات القتالية والفنية للقوات البحرية المصرية، وتطويرها وفقاً لأحداث النظم القتالية العالمية، كما أنه يعكس عمق علاقات التعاون التي تربط البحريتين المصرية والفرنسية، وجهود القيادة السياسية، ودعمها الجاد والقوى لدفع العلاقات بين البلدين الصديقين في كثير من المجالات.
YANGON/DHAKA (Reuters) - The United States wants Myanmar to take urgent action to end violence in Rakhine state, where a military offensive has created a crisis that could jeopardize its economic and political transition, a U.S. official said on Friday.
MEXICO CITY (Reuters) - Desperate residents left homeless by Mexico`s deadliest earthquake in a generation gathered in a tent village in the south of the capital on Friday, as the death toll climbed to 286 and signs of exhaustion gripped rescuers three days after the tremor.

If you`re a frequent user of Apple`s `Night Shift` feature, you may have noticed a troubling change in iOS 11. 

While the update brought about a much-needed change to your phone`s Control Center — it`s customizable now! — it also eliminated a dedicated button for Night Shift, the feature that gives your screen a warmer tone to make it easier to look at in the dark. 

Of course, Night Shift was always accessible in your phone`s settings under "Display & Brightness," and it`s still there. But having a button in the Control Center meant you could turn the feature on with one click. 

Here`s what the Night Shift button used to look like:

Night shift button iPhone

With the redesigned Control Center, that button is gone. And if you go into your settings to try to add it again, you won`t see it listed as an option.

Here`s what the new Control Center looks like, sans Night Shift (and don`t be fooled by that little crescent moon button — that`s to turn on "do not disturb"):

iOS 11 control center

So how do you quickly turn on Night Shift now? It actually involves the screen brightness button (the vertically-oriented one next to the volume slider). 

By pressing and holding that button, you`ll be taken to another screen. There, you`ll see a button at the bottom of the screen that says "Night Shift." Pressing it turns the button orange, which means Night Shift is enabled. 

Here`s the feature in action:

Want more iOS 11 tips? Check out Business Insider`s round-up hidden features in iOS 11

SEE ALSO: Apple just made a big change to iMessage — here’s how to use it

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: The 5 best hidden features from the latest iPhone update

star trek

As "Star Trek: Discovery" awaits the sci-fi franchise`s first TV premiere in over a decade, the show`s cast and crew discussed the politically inspired elements behind the show`s creation in a new interview with Rolling Stone.

Aaron Haberts, a co-executive producer on the show, told the outlet that Donald Trump`s candidacy was "front and center in our minds" when they started putting the series together in 2015.

star trek discoveryHaberts said one of the antagonist groups on "Star Trek: Discovery" is an extremist Klingon sect, whose rallying cry, "Remain Klingon," the show made intentionally similar to Trump`s "Make America Great Again" slogan.

"It`s a call to isolationism," Haberts said of the slogan. "It`s about racial purity, and it`s about wanting to take care of yourself. And if anybody is reaching a hand out to help you, it`s about smacking it away.

"That was pretty provocative for us," he continued. "And it wasn`t necessarily something that we wanted to completely lean into. But it was happening. We were hearing the stories."

The show began production in 2015 and faced delays after an initial January 2016 premiere date was pushed back. 

"Star Trek: Discovery" premieres on CBS on September 24. Subsequent episodes of the show will air on the network`s streaming app, CBS All Access. 

Watch the trailer for the new season below:

SEE ALSO: The 50 worst TV shows in modern history, according to critics

Join the conversation about this story »

NOW WATCH: Jaleel White played Steve Urkel on `Family Matters` for 9 years — here’s what he’s up to now

أعلنت وزارة الداخلية الإسبانية الجمعة أن الحرس المدني أوقف مغربيا يشتبه بمساعدته منفذي الاعتداءين الدمويين اللذين ارتُكبا في آب/أغسطس الماضي في برشلونة و كامبريلس بمنطقة كاتالونيا عبر تحضير المتفجرات.

دير الزور (سوريا) (أ ف ب) - سيارات مكسوة بالتراب مركونة الى جانبي شوارع مقفرة، أبنية مهجورة، أشجار يابسة، وسوق تعود اليه الحياة ببطء بعدما تسللت اليه البضائع... هذا هو المشهد في مدينة دير الزور بعد نحو عشرة ايام على كسر حصار تنظيم الدولة الاسلامية عنها.

ويواصل الجيش السوري بدعم روسي عملياته العسكرية في محيط المدينة بهدف تضييق الخناق على تنظيم الدولة الاسلامية في الاحياء الشرقية، بعد ان تمكن من فك الحصار عن الاحياء الغربية في المدينة والمطار العسكري المجاور.

وتخلو غالبية شوارع الاحياء الغربية في المدينة من المارة. أمام أحد الابنية، يجلس بضعة رجال يحتسون الشاي ويتبادلون اطراف الحديث ومن حولهم ابنية مهجورة تماما، شرفاتها فارغة وزجاج نوافذها محطم.

وطوال فترة الحصار المطبق الذي فرضه تنظيم الدولة الاسلامية منذ مطلع العام 2015، كانت الاحياء الغربية في المدينة تتعرض لقذائف الجهاديين. وشهدت المدينة في العام 2014 معارك عنيفة بين القوات الحكومية ومقاتلي التنظيم المتطرف الذين سيطروا وقتها على كامل المحافظة الحدودية مع العراق، وتمكنوا من الاستيلاء على احياء دير الزور الشرقية.

ويقول محافظ دير الزور محمد ابراهيم سمرة لصحافيين بينهم فريق وكالة فرانس برس في مبنى المحافظة، ان نسبة دمار الابنية في محافظة دير الزور بلغت "ثمانين في المئة"، و20 في المئة في الاحياء التي تسيطر عليها القوات الحكومية في المدينة.

ويتوقع المحافظ ان نسبة الدمار أعلى في الاحياء التي لا تزال تحت سيطرة الجهاديين، والتي كانت الطائرات الحربية تقصف فيها مواقع الجهاديين.

في أحد شوارع المدينة المطلة على ساحة الدلة الشهيرة حيث وضع مجسم لابريق قهوة عربية، يقف شرطيا مرور بلباسهما الرسمي يترقبان مرور نادر جدا للسيارات في ظل النقص الحاد في الوقود.

على جانبي شوارع الاحياء الغربية وتحت أبنيتها، رُكنت السيارات جانبا، منها ما كساه التراب وأخرى تمت تغطيتها بشراشف ممزقة. ولم يتمكن سوى عدد قليل من السكان من الحصول على بعض الوقود بعد فك الحصار.

- "بالف خير" -

في أحد أسواق المدينة، يتجول مواطنون بدت عليهما ملامح التعب من أجل التزود بالطعام خصوصا مع بدء وصول المساعدات والمواد الغذائية.

وخلال فترة الحصار، عانى سكان الاحياء الغربية من نقص حاد في المواد الغذائية والطبية، ولم تكن تأتيهم المساعدات الا عبر طائرات روسية سورية أو أخرى تابعة للامم المتحدة تلقيها من الجو.

ويقول احمد (55 عاما) الذي فقد 40 كيلوغراما من وزنه بسبب الحصار، لوكالة فرانس برس "كنت أقتات على البرغل والحبوب".

ويضيف الرجل، صاحب الوجه النحيل "الان اصبحت بألف خير".

على بعد أمتار منه، يلعب بعض الاطفال حفاة الى جانب الطريق، ويركب آخر مزهوا دراجة هوائية قديمة.

ويبدو المشهد أكثر حيوية خلال الليل في السوق الرئيسي في المدينة التي تعاني من انقطاع دائم للتيار الكهربائي، ولا يستخدم المواطنون المولدات سوى ساعتين او ثلاث نتيجة النقص في الوقود.

ويتجول مواطنون، أطفال ونساء ورجال، في السوق الذي يقتصر الضوء فيه من إنارة بعض المحال الواقعة على جانبيه.

في أحد المطاعم، يصنع عامل شطائر من البطاطس والباذنجان المقلي، وامامه صحون من الفلافل والخضار. ويقول عامل آخر في المطعم عن أيام الحصار، "كنا نستخدم الحطب لاشعال النار، فكانت الفلافل والمقالي تأخذ نكهة الحطب الذي كنا احيانا نستخدم ثيابنا لاشعاله"، مشيرا الى ان الوضع بات افضل اليوم مع عودة الغاز تدريجيا الى المدينة.

بالقرب من المكان، يتجمع أطفال حول بائع بوظة ينتظرون دورهم وخلفهم صورة للرئيس السوري بشار الاسد.

- "لم نجد بناء سليما" -

وفي ضاحية البغيلية شمال غرب المدينة والتي سيطر عليها الجيش السوري قبل أيام، تقوم جرافات بازالة التراب وحطام الابنية، ويكنس عمال البلدية بزيهم الاخضر الشوارع في محاولة لاعادة تاهيلها.

ويقول المحافظ "لم نجد بناء سليما" فيها.

ويمر من البغيلية الطريق المؤدي الى محطة الباسل لضخ المياه التي كانت تغذي مدينة دير الزور بالمياه، الا انها خرجت عن الخدمة بعدما فجر الجهاديون مضخاتها الرئيسية، وفق مسؤولين سوريين.

في المحطة، تفترش قساطل إسمنتية عملاقة جانبي المدخل ذي البوابة الحديدية التي يكسوها الصدأ والتي تتراكم امامها الحجارة المحطمة.

في جنوب المدينة، يبدو المطار العسكري جاهزا للعمل برغم الاضرار التي طالته خلال سنوات الحصار والتي تشمل خصوصا صالة الركاب وبرج المراقبة، إلا ان "العمل جار لاعادة تأهيلهما"، وفق ما قال نائب مدير المطار للصحافيين.

وبدت في المقابل المدرجات سليمة وجاهزة لاقلاع وهبوط الطائرات.

وهبطت في 18 ايلول/سبتمبر أول طائرتي نقل في مطار دير الزور بعد تأمين محيطه بشكل كامل.

ويقول نائب مدير المطار "المطار اصبح جاهزا لاستقبال الطيران المدني والعسكري كما استعاد امكانياته القتالية"، مشيرا الى ان "محيط المطار آمن على مسافة 20 كيلومترا من كل الاتجاهات".

QAMISHLI, Syria (Reuters) - Syrians voted on Friday in an election organized by the Kurdish-led authorities of northern Syria, the start of a three-phase process to set up new governing institutions that aim to shore up regional autonomy.
SAN JUAN, Puerto Rico (Reuters) - Hurricane Maria lashed the Turks and Caicos Islands on Friday after destroying homes, causing widespread flooding, crippling economies and killing at least 30 people on Puerto Rico and other Caribbean islands.

كراتشي (أ ف ب) - بالنسبة لخصومه، يعد عطاء الله هاوٍ متهور تسبب بمآس لمئات الآلاف من الروهينغا بعد إطلاقه تمردا في بورما. ولكن أنصار "جيش انقاذ روهينغا أراكان" يرون في قائدهم مقاتلا شرسا تخلى عن حياته المرفهة في السعودية ليدافع عن عرقية مهمشة في ظروف معاكسة.

وبحسب وصف المحلل المستقل في بورما، ريتشارد هورسي، "إنه شخص يتمتع بكاريزما عالية".

ويشير المحلل في حديثه لوكالة فرانس برس إلى أن عطاء الله "يلهم الناس. إنه يتحدث بطريقة تتوافق مع المظالم التي تشعر بها هذه المجموعة (الروهينغا)".

ويُعتقد أن عطاء الله هو من أمر "جيش انقاذ روهينغا أراكان" بشن الهجمات الدامية في ولاية راخين الشهر الماضي، ما أثار حملة شرسة نفذتها قوات الأمن ودفعت حوالي 420 ألفا من مسلمي الروهينغا إلى الفرار إلى بنغلادش.

وسُلطت الأضواء عليه في تشرين الأول/اكتوبر العام الماضي عندما أعلن عن مجموعته في تسجيلات مصورة نشرت عبر الانترنت عقب كمائن دامية على المراكز الحدودية في ولاية راخين، التي لطالما كانت بؤرة للتوترات الدينية بين المسلمين والبوذيين.

وقالت مصادر عدة مقربة من عطاء الله لوكالة فرانس برس إنه في مطلع الثلاثينات من عمره ويبدو أنه يشرف على شبكة متفرقة من الخلايا التي تضم رجالا مدربين بشكل خفيف ومسلحين بعصي وسواطير وعدد قليل من المسدسات.

وفي التسجيلات المصورة، يظهر عطاء الله بلباس غير رسمي ومحاطا بمسلحين ملثمين حيث يعدد الجرائم التي ارتكبتها الحكومة البورمية بحق الروهينغا، ويعد بتحرير الأقلية من "الاضطهاد اللاإنساني" الذي تعاني منه.

- حياة مرفهة-

وعاش معظم أفراد أقلية الروهينغا في العالم دون جنسية لعقود، يدبرون قوت يومهم بشق الأنفس في غيتويات في بورما أو في مخيمات مكتظة للاجئين في بنغلادش. إلا أن عطاء الله نشأ في منزل لعائلة من الطبقة المتوسطة في مدينة كراتشي الساحلية في باكستان.

ودرس والده في جامعة دار العلوم بكراتشي، التي تحظى بتقدير عال، قبل الانتقال مع عائلته إلى السعودية للتدريس في الرياض ومن ثم الطائف، بحسب أحد اقربائه الذي تحدثت معه وكالة فرانس برس.

وهناك، درس عطاء الله القرآن في أحد المساجد، حيث أثار انتباه سعوديين أثرياء طلبوا منه تعليم ابناءهم. وبذلك، بات جزءا من الدائرة المقربة لهؤلاء حيث شاركهم حفلاتهم ورحلات الصيد الباذخة التي قاموا بها.

وقال أحد أقارب عائلة عطاء الله والذي كان على علم بالوقت الذي قضوه في السعودية لوكالة فرانس برس "أحبه السعوديون كثيرا وعاملوه وكأنه واحد منهم".

ولكن بعد الاضطرابات الطائفية التي وقعت عام 2012 في راخين والتي تسببت بنزوح أكثر من 140 ألفا، معظمهم من الروهينغا، تخلى عطاء الله عن حياته المريحة في السعودية وعاد إلى بورما من أجل القتال.

- خيبة أمل -

وفي البداية، عاد إلى باكستان وبحوزته ملايين الدولارات باحثا عن أسلحة نارية ومقاتلين والتدريب من أكبر المجموعات الجهادية، بحسب منتسبين إلى جماعات مسلحة في كراتشي التقوه خلال الرحلة.

وأشار ثلاثة أشخاص من دوائر المسلحين التقوا عطاء الله في كراتشي عام 2012 إلى أن الأموال أرسلت إليه عبر نظام الحوالة الاسلامية، اي نظام مدفوعات يستند الى الائتمان ويصعب تتبعه أكثر بكثير من المعاملات المصرفية. وأضافت المصادر أنها تفترض أن التمويل جاء من سعوديين وروهينغا أغنياء في المملكة.

واتصل بشخصيات مرتبطة بحركة طالبان في افغانستان وباكستان والمجموعات الانفصالية في كشمير مثل "لشكر طيبة"، عارضا عليهم مبالغ مالية كبيرة مقابل الحصول على المساعدة، ولكن دون جدوى.

وقال مصدر تعامل مع عطاء الله عام 2012 "علنا، أعربت هذه المنظمات عن تضامنها مع مسلمي بورما ودعت إلى الجهاد، إلا أنها تجاهلته".

ورفضت الكثير من المجموعات الباكستانية المسلحة طلباته أو تجاهلتها فيما سرقت أخرى الأموال التي دفعها مقابل الحصول على أسلحة لم تصل قط.

وقال الجنرال الباكستاني المتقاعد طلعت مسعود إن الدعوات إلى الجهاد في بورما التي أطلقتها عدة مجموعات مسلحة ليست سوى حيلة دعائية تهدف إلى كسب تعاطف المسلمين".

وأفادت مصادر من عدة مجموعات مسلحة قابلت عطاء الله في باكستان عام 2012 أنه غادر البلاد كقومي ملتزم يشعر بانعدام الثقة بالجماعات الجهادية التي لم تقدم سوى الكلام لمعاناة الروهينغا رافضة تقديم أي دعم ملموس.

وقال مصدر على اتصال بمقاتلي "جيش انقاذ روهينغا أراكان" "لقد سرقوا أمواله".

ونظر عطاء الله بازدراء إلى المجموعات الأخرى المسلحة المدافعة عن الروهينغا، مثل "منظمة التضامن مع الروهينغا" التي تعد شبه مندثرة، بحسب مصدر ترأس اللقاءات التي جمعت الأول بالمنظمة في كراتشي.

- "أسوأ أزمة" -

وفي أعقاب موجة العنف الجديدة في راخين، أطلق الجهاديون الذين تجاهلوا عطاء الله في الماضي وعودا بتقديم الدعم للمقاتلين قليلي السلاح.

وأشارت مصادر على اتصال بعطاء الله إلى أنه رفض عروضهم رغم حاجة "جيش انقاذ روهينغا أراكان" الملحة إلى الموارد الطبية والأسلحة عقب الهجمات التي شنتها القوات البورمية.

وأكد مصدر على ارتباط بأحد معسكرات التدريب التابعة لعطاء الله في بنغلادش أن "البعض من أفراد شعبه اقترحوا قبول عروض المساعدة ولكنه لم يبد أي اهتمام بالأمر".

وأضاف "يخشى أن تُخطف مهمته في حال أدخل مجموعات دينية أخرى".

وقال ممثل "منظمة التضامن مع الروهينغا" في باكستان، نور حسين البورمي، الذي التقى عطاء الله عام 2012 إن غرور الأخير وتهوره تسببا في زيادة مأساة الأقلية في بورما.

وقال البورمي لوكالة فرانس برس "لا يريد أن يجد أي أحد آخر موطئ قدم له في راخين لاعتقاده بأنهم سيطغون عليه".

من جهتهم، حذر محللون من أن هدف عطاء الله المعلن والمتمثل في الدفاع عن الروهينغا في بورما جاء بنتائج عكسية للغاية.

وقال هورسي "يصعب كثيرا تصديق الادعاء بأن +جيش انقاذ روهينغا أراكان+ يحاول حماية حقوق الناس" حيث أنه "أثار أسوأ أزمة يواجهها هذا الشعب لربما في تاريخه".

وقع الرئيس الفرنسي إيمانويل ماكرون الجمعة نصوص إصلاحات قانون العمل، أحد أبرز وعود حملته الانتخابية والذي يثير جدلا وانقسامات في فرنسا.
Pages: 1 2 3 4 5 ... » »»

Like Us On FB

Follow Ayman

Blogger Tricks

Blogs

Ayman Admin
You`ve probably heard the term "Amazoned" recentl... more
Ayman 8 minutes ago
Ayman Admin
The Justice Department has been investigating Sol... more
Ayman 8 minutes ago
Ayman Admin
There may be a fix in the works for San Francisco`... more
Ayman 41 minutes ago
Ayman Admin
A month after officially announcing the competiti... more
Ayman 41 minutes ago
Ayman Admin
ABOARD THE TCG ALEMDAR (Reuters) - In blazing sunl... more
Ayman one hour ago

Groups

Unity3d
4 members
FaceBook
8 members
Cats
8 members
Egypt
17 members
Twinity
17 members
There.com
25 members
  • North Korean leader Kim Jong Un says President Donald Trump's remarks to the United Nations threatening the hermit country reflect "mentally deranged behavior," according to a statement released by North Korea's news agency, KCNA.
    8 hours ago
  • President Donald Trump announced a new set of sanctions on North Korea Thursday, saying the executive action would target individuals and companies that engage in finance and trade with the isolated communist nation.
    10 hours ago
  • North Korea's Kim Jong Un has responded to President Trump's United Nations speech. CNN's Athena Jones reports.
    19 hours ago
Google this